Perusta sinäkin oma Blogaaja.fi blogi ilmaiseksi >>

Emilian blogi

Minun tarinani

Kuvia

Tässä hieman kuvia. En laittanut kaikkia kuvia tähän, koska käytän niitä yhteen juttuun. (Se tulee myös blogiini😉)

Pizzalta tyytyväisenä linnaan

Minne portaat vievät?

Ruokaillaanko?

Kuningas

Kuningas nimittää minut pikku ritariksi

Oma viiri ja iloisena takaisin autolle

✍🏻➕Linnasta

Olen todella kiinnostunut historiasta. Kun kävimme Turun linnassa olin niin innostunut. Linna oli koristeltu ja siellä oli paljon hienoja juttuja. Vertaan tässä nyt Turun linnaa ja Hämeenlinnaan.

HÄMEENLINNA

• Hämeenlinna oli kaunis ja siisti
  • Sen opastettu kierros oli hyvä. Siellä kerrottiin paljon linnasta
  • Linnan vieressä oli vankilamuseo
  • Linnan opastettu kierros ei oikein ollut sopiva lapsille (hieman tylsä tarkoitan)
  • Linnassa oli oma paikka, missä lapset saivat leikkiä
  • Hinnat olivat sopivan pienet

TURUN LINNA

• Turun linna oli kaunis ja siisti
  • Sen opastettu kierros oli erittäin hyvä. Siellä kerrottiin tarinoita linnasta
  • Linnan työntekijät olivat pukeutuneet vanhoihin asuihin
  • Linnassa oli opastettu kierros myös lapsille. Opastetulla kierroksella tutkittiin linnaa ja oltiin ritareita
  • Linnan sisäpihalla oli hiekkalaatikoita joihin sai tehdä hiekkalinnoja
  • Hinnat olivat pari euroa isommat kuin Hämeenlinnassa

Siinä oli siis hieman tietoa tiivistetysti. Mutta suosittelen siis molempia. Kannattaa katsoa nettisivuja jos ei tiedä kumpaan menisi😉

Matkalla5️⃣🚙

Oli jo viides päivä lomalla. On kyllä aika mennyt nopeasti😅 Tänään menisimme Turun linnaan. Olin niin odottanut tätä päivää. Pidä historiallisista nähtävyyksistä todella paljon joten minne muuallekaan pitäisi siis mennä. Turku on todella kiinnostava jo näin yhden käynnin tiedon perusteella. Siellä on paljon museoita ja nähtävyyksiä. Lähdimme kymmenen jälkeen. Kävimme Koti-pizzassa ennen linnaan menoa. Linna oli erittäin kiehtovan näköinen.  Pian alkoi Pikku ritari kierros, minne minä ja Hanna-Mari menimme. Kierros oli tosi kiva. Pääsimme kierroksella tutustumaan siihen minkälaista oli olla ritari. Kaikki oli laitettu valmiiksi kierrosta varten. Työntekijät olivat pukeutuneet linnanneitojen, herrojen yms. asuihin. Linnassa oli erikseen sisustetut huoneet ja tavalliset huoneet. Linnakierroksen jälkeen menimme autolle ja ajoimme torille. Sieltä hyppäsimme kaupunkinjunaan. Kaupunkijuna kiersi kaupunkia. Myöhemmin lähdimme takaisin leirintäalueelle.

Asiaa

Jotkut on varmaan jo hieman ajatelleet, että miksi jotkut artikkelit on päivän myöhässä.No, se johtuu siitä, että kun otan paljon kuvia niiden siirtämiseen ja lataamiseen blogiin kestää kaun⏳Lisäksi lomalla on niin paljon ohjelmaa, että aina en ehdi illalla kirjoittaa. Yritän siis parhaani mukaan kirjoittaa ajoissa, mutta ymmärtäkää, että se ei ole aina mahdollista😔🙌🏻

Rauman kuvat📷

Tässä hieman kuvia Rauman Vanhasta kaupungista.

Tervetuloa Raumalle!

Kirkossa ollaan

Heippa👋🏻

Matkalla4️⃣🚙

Oli aamu olimme menossa rannalle. Oli pakko saada lisää kuvia.📱💎 Tänään lähtisimme Raumalle. Siellä menisimme kiertelemään Vanhaa kaupunkia. Pidän hirveästi vanhoissa kaupungeissa kiertelystä. Viime reissulla kävimme Naantalin Vanhassa kaupungissa.👍🏻 Kuvassa olen minä ennen lähtöä. Matkaa Raumalle oli Yyteristä noin tunti. Pian olimme Raumalla. Menimme syömään. Sen jälkeen kiertelimme kaupoissa. Lisäksi kävimme myös kirkossa. Rauma oli kiva paikka. Siellä oli kyllä aika paljon liikennettä. Kauppoja siellä oli kaikkialla. Pidin Rauman Vanhasta kaupungista, mutta se ei oikein ollut mikään historiallinen paikka. Raumalta ajoimme Ruissaloon camping-alueelle. Suosittelen👍🏻 Oli nimittän hyvä leirintäalue.

Huomenna menemmekin sitten Turun linnaan.🏰image

🐬🐬Kuvia🐬🐬

Rannalla oli niin ihanaa, että tuli pari kuvaa otettua.🙈

Jalanjäljet rantahietikossa🐚

1,2,3, hyppy👟

Mie👋🏻

Päivä 3.

Olimme Hanna-Marin kanssa menossa aamulenkille. Oli kaunis, viileä aamu. Tänään menisimme Yyteriin, missä sijaitsee myös Suomen paras ranta. Olin innoissani. Emme lähteneet ihan heti herättyä, sillä tahdoimme tottakai nähdä sen itse Kuninkaanlähteen. Kävelimme jonkun matkaa, kunnes edessämme oli mutaisen näköinen polku. Lähdimme kulkemaan sitä pitkin. Sitten näimme edessämme pienen lammikon. Tutkimme hieman sitä ja huomasimme myös sillan. Sillan alta meni hirveää vauhti vettä metsään. Kun olimme lähdössä huomasimme opastustaulun jossa kerrottiin hieman tästä Kuninkaanlähteestä. Se oli saanut nimensä, kun Ruotsi-Suomen kuningas Kustaa Aadolf oli käynyt siellä. Vesi oli melko puhdasta. Lammikko oli ehkä tilavuudeltaan kaksi kuutiota , mutta siitä virtaa 12    000 kuutioita vettä päivässä. Lisäksi vettä olisi riittänyt 60 000 ihmiselle.😮 image

Myöhemmin sitten lähdimme kohti Yyteriä. Jossain vaiheessa vieressämme kohosivat suuret tuulimyllyt. Ajoimme monen sillan yli, koska merta oli kaikkialla.💦 Ja sitten olimme perillä. Juoksin heti dyyneille. Hiekkaa oli kaikkialla. Juoksin veteen kahlaamaan. Pian heitin päällysvaatteet pois ja meni uimaan. Vesi oli raikasta.Leikimme hiekassa ja teimme temppuja. 🌊 Huomenna menemme sitten Raumalle ja Turkuun. Joten huomiseen.

P.S laitan kohta kuvia rannalta🐯käsilläsiskot

Matkalla2️⃣🚙

Päivä 2.

Heräsin virkeänä sateiseen aamuun Pieksämäellä. Heräsin ja tein aamuhommat. Lähdimme ajamaan, mutta melkein heti isi huomasi toisen takavilkun olevan rikki. Pysähdyimme korjaamaan sitä. Pian pääsimme sitten lähtemään. Ajoimme melkein kolme tuntia. Välissä kävimme syömässä ABC:llä.imageMatkamme jatkui kauniissa maalaismaisemissa, kun olimme menossa Kuninkaanlähteen leirintäalueelle. Oli kyllä hieno paikka, voin sanoa. Kaikki tarpeellinen ja vähän muutakin. Maauimala, minigolfrata ja leikkipuisto olivat mieleenpainuvia. Niitä ei monessa paikassa ole. Kävimme siis uimassa, pelaamassa minigolfia ja leikkimässä leikipuistossa. Ja siinä se päivä sitten meni. Ja oli kyllä hauskaa. imageimage

Matkalla1️⃣🚙

Päivä 1.

Moikkelis kaikki nyt on kesä ja  se tarkoittaa myös sitä, että meidän perhe lähtee lomalle matkailuautolla. Oli perjantai klo. 18.30, kun auton moottori lähti käyntiin ja takaikkunasta näkyi vihreä kotitaloni. Matkan päämäärä olisi Länsirannikko eli kaikki mahtavuus. Emme ajaneet pitkälle sinä päivänä, koska väsy painoi jo. Pysähdyimme siis Pieksämäelle yöksi. Näin lyhyt oli ensimmäisen päivän kirjoitus, mutta seuraavan päivän tapahtumia on varmaan niin paljon, että Huh huh….

Seuraava etappimme oli siis Kuninkaanlähde.

Kuvia📷

Saimannorppa

2015-07-17 11.38.33

Matkalla🚙

Eilen ei tullut mutta tämä on nyt sitten pidempi😊 Tänään lähdimme Luonnontieteelliseen museoon. Menimme sinne junalla (Helsingin keskusta on liian ruuhkainen matkailuautolle) Lähdimme Puistolan asemalta. Junamatka oli lyhyt, mutta hauska tässä selfie junasta📷

Äiti ja minä

Kun olimme Helsingissä suuntasimme kursimme kohti Luonnontieteellistä museota. Tässä kuva sisään käynnin yläpuolella olevasta parvekkeesta.

Kirahvien teehetki

Kirahvien teehetki☕

Sisällä oli paljo hienoja juttuja tässäpä kuvia

Boakäärme viidakossa

Ritari😂

Ritarikunnan priimus

matkalla🚙

Oli kaunis aamu. Minä ja isi oltiin menossa aamuuinnille. Tänään oltaisiin menossa Hämeenlinnaan.😊 Päivästä tulisi siis mielenkiintoinen. Ajomatka oli noin 20 minuuttia. Kun oltiiin perillä ostettiin liput ja lähdettiin opastetulle kierrokselle. Tässäpä kuvia linnasta 📷 🏰 tmp_28983-20150715_110142-1869451980tmp_28983-20150715_111305717841799tmp_28983-20150715_113555637578293tmp_28983-20150715_1100061928526333

Linna oli kyllä tosi upea! Suosittelen!😊
Käytiin vielä katsomassa keskiaikaista vankilaa. Se oli kyllä hieno ja hieman jännittäväkin. Nyt ollaan matkalla Tapparan ja Outin luo. Huomisesta en tiedä, mutta lukekaa niin tiedätte👀👋